Творчий звіт шкільної професійної спільноти викладачів мовно – літературної іншомовної галузі за 2022-2023 навчальний рік
У складі професійної спільноти вчителів іноземних мов
працювало 5 вчителів, 2 з яких мають
вищу кваліфікаційну категорію та звання «учитель-методист» (Гончарова С.Г., Макогін
Н.М.), 1 вчитель - вищу категорію та звання “старший учитель” (Онопа І.А.), 2 вчителі – вищу категорію ( Цапенко В. О.,Тетьора Ю.П. ).
У 2022-2023 навчальному році професійна спільнота працювало
над методичним питанням: «Формування комунікативної компетентності учнів при
подальшій інтенсифікації навчального процесу» згідно плану методичної роботи
школи.
Вчителі працювали згідно затвердженого професійної спільноти. Було проведено 4 планових та 2 позапланових засідань, на яких опрацьовувалися основні нормативні документи Міністерства освіти і науки України; заходи, спрямовані на зростання педагогічної майстерності, вибір підручників для 6 класу НУШ та інш.
Вивчення іноземних мов в 2022-2023 н.р. здійснювалося за
такими програмами:
для учнів 1-3 класів за новим Державним стандартом
початкової освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21
лютого 2018 року №87, та Типовою освітньою програмою, розробленою під
керівництвом О. Я. Савченко, і Типовою освітньою програмою, розробленою під
керівництвом Р. Б. Шияна;
для учнів 4 класів за Державним стандартом початкової
загальної освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20
квітня 2011 року № 462, та Типовою освітньою програмою закладів загальної
середньої освіти І ступеня (початкова освіта), затвердженою наказом МОН від
20.04.2018 № 405;
для учнів 5-9 класів за Державним стандартом базової та
повної загальної середньої освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів
України від 23 листопада 2011 року № 1392, та Типовою освітньою програмою
закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня (базова середня освіта),
розробленою на виконання Закону України «Про освіту» і затвердженою наказом МОН
від 20.04.2018 № 408;
для учнів 10-11 класів за Державним стандартом базової та
повної загальної середньої освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів
України від 23 листопада 2011 року № 1392, та Типовою освітньою програмою
закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня (профільна середня освіта),
розробленою на виконання Закону України «Про освіту» і затвердженою наказом МОН
від 20.04.2018 № 407; «Навчальні програми з іноземних
мов для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із
поглибленим вивченням іноземних мов 1-4 класи», К., 2016 р.;
«Навчальні
програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів і
спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов 5-9 класи», К., 2017 р.;
«Навчальні
програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів і
спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов 10-11 класи», К.,
2017 р.;
«Програми для загальноосвітніх
навчальних закладів. Друга іноземна мова 5-11 класи», К., 2017 р.
Успішне вирішення завдань сучасної освіти безпосередньо пов’язане з
удосконаленням підготовки та професійним розвитком учителя.
Тому вчителі іноземних мов постійно
працюють над підвищенням своєї професійної майстерності: вчасно проходять курси
перепідготовки, беруть активну участь у роботі шкільної, міської, обласної професійних спільнот вчителів іноземних мов,
семінарах ,тренінгах, вебінарах в режимі онлайн.
В цьому навчальному році Макогін Н. М. пройшла курси перепідготовки вчителів англійської мови мови онлайн на базі Черкаського ОІПОПП.
Продовжили
працювати над підвищенням своєї педагогічної майстерності в умовах НУШ. Гончарова С. Г. взяла участь у 8-годинному
методично-дидактичному семінарі "Викладання німецької мови в сучасних
реаліях" для вчителів німецької мови базової школи (5-6 класи).
Цапенко В. О. була учасником конференції: “Компетентнісно
орієнтоване навчання іншомовного спілкування 5-9 класи в контексті засад НУШ”. Гончарова
С. Г. взяла участь в онлайн тренінгу від ТОВ Дінтернал Ед’юкейшн з німецької
мови « Цікавий та ефективний початок вивчення німецької мови: практичні поради»
. Гончарова С. Г. та Макогін Н. М. брали участь в онлайн
тренінгу від ТОВ Дінтернал Ед’юкейшн з
англійської мови «Елементи гейміфікації на уроках граматики в основній школі як
мотиваційний фактор покращення результатів навчання учнів».
Вчителі іноземної
мови постійно поширюють свій досвід серед колег, публікуючи свої надбання на
різноманітних методичних сайтах.
Тетьора Ю. П.
розміщала на сайті Методичний портал розробку уроку для 7 класу на тему
"Спорт у нашому житті", матеріал до проведення семінару/тренінгу. Макогін Н. М. ділилася досвідом на Всімосвіта: конспект уроку у 8 класі «Спорт. Види
спорту», виховний
захід «Твори добро!». Вчителі іноземних мов Гончарова С. Г. та Макогін Н.М. підготували
цифровий освітній ресурс «Play While Learning the Letters» та взяли
участь у виставці ППД (ЧОІПОПП), де зайняли 3-е місце.
Постійно працювали вчителі з обдарованими учнями, залучаючи їх до участі
у позакласній роботі, роботі МАН,
предметних учнівських олімпіадах. Учениця 11- А класу Ткаченко Зеновія успішно
захистила наукову роботу з англійської
мови та зайняла ІІ місце на обласному
рівні ( наукові керівники – Гончарова С. Г., Макогін Н. М.).
Гарних результатів досягли наші
учні в ІІ етапі Всеукраїнських предметних учнівських олімпіад:
Англійська мова:
Савіна Анна -8 –А -ІІІ місце (вч.
Макогін Н. М.)
Демченко Наталія -8-А – ІІІ місце
(вч. Гончарова С. Г. )
Аношко Наталія – 10-Б – І місце -
(вч. Гончарова С. Г. )
Шульська Оксана – 10-Б – ІІ місце
- (вч. Гончарова С. Г. )
Ткаченко Зеновія – 11- А - І
місце - (вч. Макогін Н. М.)
Німецька мова:
Діброва Ярослав -8-А –ІІІ місце –
(вч. Цапенко В. О. )
Коломієць Олег – 10 Б –ІІІ місце
- (вч. Цапенко В. О. )
Ткаченко Зеновія (11 –А клас )
та Аношко Наталія (10 –Б клас) стали
учасниками ІІІ етапу, де посіли ІІ місце – Ткаченко Зеновія ( вчитель Макогін
Н. М. ), та ІІІ місце Аношко Наталія (вчитель Гончарова С. Г. ).
В умовах змішаної форми навчання виконання навчальних програм з
англійської та німецької мов забезпечувалось шляхом використання наступних
форм дистанційної комунікації :
1. Сайт школи (розділ "Класні сторінки”);
2. Навчальна
платформа Google
Classroom;
3. Оnline спілкування (Viber), електронне листування
для обміну навчальними матеріалами, завданнями та для надання консультацій щодо
їх виконання;
4. Спілкування по телефону для надання консультацій
батькам та учням.
Теоретичний,
граматичний матеріал закріплювався за допомогою підручників, зошитів з
граматики, ,відеоуроків та
інтернет-ресурсів, які надсилалися
учням в Google Classroom або у Viber для учнів , які не мали технічних можливостей працювати у Google Classroom.
Завдання надавалися
систематично, завдання відповідали
тематично-поурочному плануванню.
Контроль
виконання завдання проводився систематично.
Навчальні програми в 1-11
класах були виконані повністю згідно тематики та вимог, скоригованих в умовах
змішаної форми навчання.
Завдання, котрі стоять перед
предметом «іноземна мова», повинен вирішувати методично грамотний вчитель, який
володіє сучасними технологіями навчання, знає психолого-педагогічні особливості
учнів. Оскільки професійний розвиток учителів іноземних мов відбувається за
умов його безперервності, то ми розглядаємо процес професійного
росту на наступний навчальний рік як структурну та змістову
єдність курсів підвищення кваліфікації, науково-методичної роботи та самоосвіти
вчителів іноземних мов.
Пріоритетними
завданнями роботи професійної спільноти у 2023-2024 навчальному році будуть:
-
продовжувати
роботу над методичним питанням «Формування
комунікативної компетентності учнів при подальшій інтенсифікації навчального
процесу» згідно плану методичної роботи школи;
-
реалізовувати комунікативно – діяльнісний
підхід до навчання шляхом використання інноваційних технологій з метою формування
життєво компетентної особистості;
-
підвищувати
кваліфікації педагогічних працівників через проходження курсів перепідготовки,
участь у методичних семінарах, тренінгах, вебінарах, самоосвіту вчителів;
-
орієнтувати навчальний
процесу на практичну реалізацію концепції НУШ;
-
залучати вчителів до здійснення наукової дослідницько- експериментальної роботи з
метою впровадження сучасних методик,
технологій навчання і виховання,
вдосконалення форм і методів роботи;
-
підвищувати якість роботи з обдарованими дітьми;
-
продовжити роботу з
обдарованими учнями через залучення їх до роботи в МАН, участі в предметних учнівських олімпіадах,
конкурсах.
Немає коментарів:
Дописати коментар