пʼятниця, 1 вересня 2017 р.

Аналіз роботи методоб’єднання вчителів                  іноземних мов в 2016- 2017 н.р.

   В даний час навчання іноземних мов розглядається як один з пріоритетних напрямів модернізації освіти. Успішний розвиток сучасного суспільства неможливий без оволодіння іноземними мовами, що сприяє інтеграції України у світове економічне співтовариство.
   Це в свою чергу зумовлює потребу у висококваліфікованих учителях іноземних мов, здатних застосовувати все нове і прогресивне, готових до генерації та запровадження нових освітніх технологій.
   До методичного об'єднання вчителів входять 6 вчителів,  1 з яких має вищу кваліфікаційну категорію та звання «старший учитель» (Гончарова С.Г.,   2 вчителі вищої категорії (Макогін Н.М., Онопа  І.А.), 2 вчителі – І категорії (Чучко Л.М.,Ю.П. Тетьора),  1 вчитель –спеціаліст  (Олексенко Є. Г. ) 
  У навчальному році методоб'єднання працювало над методичною проблем ою «Формування життєвої компетентності випускника   як основи успіху та самоудосконалення» згідно плану методичної роботи школи.
  Пріоритетними напрямками роботи було:
·         удосконалення змісту форм і методів навчання, розвиток педагогічної та професійної майстерності;
·     інформаційне забезпечення з питань педагогіки, психології; досягнення науки і техніки, передового педагогічного досвіду;
·           грунтовне вивчення та практична реалізація програм і підручників;
·        систематична інформація про нові методичні рекомендації; публікації щодо змісту навчально-виховної роботи;
·           впровадження в практику окремих методик, передового педагогічного досвіду.
   Вчителі працювали згідно затвердженого плану методичної роботи методоб'єднання. Було проведено  5 засідань, на яких опрацьовувалися основні нормативні документи Міністерства освіти і науки України; заходи, спрямовані на зростання педагогічної майстерності.
   Вивчення іноземних мов у 2016-2017 навчальному році  здійснювалося  за такими  навчальними програмами:
«Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов, 1-4 класи»,  Видавничий дім «Освіта», 2012;
«Програми для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземної мови, Іноземні мови. 5-9 класи», Видавничий дім «Освіта», 2013;
«Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов, 10-11 класи»,  Київ, 2010;
«Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Іноземні мови. 5-7 класи», Видавничий дім «Освіта», 2013;
«Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Іноземні мови. 8-9 класи», «Перун», 2005;
«Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Друга іноземна мова. 5-11 класи», Видавничий дім «Освіта», 2013.
   Було проведено 5 засідань методичного об’єднання, на яких вивчалися основні нормативні документи Міністерства освіти і науки України,обговорювалися заходи, спрямовані на зростання педагогічної майстерності.
   Досвід застосування комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання свідчить, що найефективнішою формою використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у навчальному процесі, є їх включення до складу програмно-методичних комплексів, тобто використання програмних засобів разом із супроводжуючими друкованими матеріалами, призначеними для  вчителя, а також для  учнів.Тому вчителі продовжили роботу з навчально-методичними комплексами “Challengers “,”Success”, “Family and Friends”,”Round up”.
. Учні мали змогу формувати всі види мовленнєвої діяльності, користуючись навчальними комп’ютерними програмами.                                                      Працювала над впровадженням інноваційних педагогічних технологій для забезпечення креативного розвитку учнів Гончарова С.Г. На своїх уроках вчителька використовувала навчальні завдання, які б найбільше сприяли розвитку креативного мислення, інтересу до навчання.
   Вчитель Макогін Н.М. працювала над проблемою формування комунікативних компетенцій учнів засобами інтерактивних та інформаційних технологій. На уроках Наталія Михайлівна старалась забезпечувати максимальну відповідність змісту програмового матеріалу розумового розвитку учня; застосовувала різноманітні види навчальної діяльності.
   Онопа І.А. застосовувала різні види навчальних ігор як засіб оволодіння комунікативними компетенціями. На її уроках діти висловлюють свою точку зору, використовуючи вивчену лексику. Вона навчає дітей слухати співрозмовника, допомагати йому.
   Над проблемою інтерактивних форм і методів навчання на початковому етапі працювала Чучко Л.М. На своїх уроках вчителька застосовувала технологію колективного обговорення, організовувала роботу творчого характеру, створювала сприятливі умови для виявлення активності і самостійності учнів.
   Вчителька Тетьора Ю.П. працювала над підвищенням творчого потенціалу учнів на уроках іноземної мови. Вона пов’язувала зміст кожного уроку з особистим досвідом учня.
   Над розвитком комунікативних навичок учнів працювала  Олексенко Є.Г. На своїх уроках вона створювала такі ситуації, у яких спілкування було б природнім і в яких учні могли б вживати у реальному спілкуванні все те, що вони вивчили.
   Вчителі іноземних мов постійно працюють над підвищенням своєї педагогічної майстерності:вчасно проходять курси перепідготовки, беруть активну участь у роботі шкільного,районного,обласного методоб’єднань,семінарах ,тренінгах.  Взяли участь в обласному навчально-методичному семінарі з проблеми “Уміння 21 століття”, обласному семінарі “Стратегії нових навчальних програм у контексті розвитку іншомовної освіти”, науково-практичному семінарі “Сучасний урок іноземної мови”, навчальному тренінгу Шляхи підготовки учнів до складання Міжнародного іспиту Cambridge First( FCE).
   Постійно працювали вчителі з обдарованими учнями, залучаючи їх до участі у позакласній роботі, предметних олімпіадах та роботі МАН.
   Наші учні показали гарні результати у районному етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з англійської мови:
 Чапенко Анастасія-1місце,11-А, вч. С.Г. Гончарова
Будяк Радміла-1 місце,10-Б, вч. Н. М. Макогін
Василенко Катерина,Стащук Юлія,3 місце, вч. Н. М. Макогін
Волошина Ірина, Бандура Каріна , 3 місце, 9-Б, вч. Л.М. Чучко
з німецької мови Будяк Радміла-I місце ,10-Б клас ( вч. І.А.Онопа),
   Учениця нашої школи Будяк Радміла  брала участь в обласному етапі  олімпіади з німецької мови,,де зайняла 3 місце  ( вч. І.А.Онопа).
Учениця 11 –А класу Чапенко Анастасія  посіла 3-е місце в обласному етапі конкурсу захисту робіт МАН (наукові керівники  С. Г. Гончарова, І. А. Онопа.)                     
    Учні нашої школи прийняли участь у конкурсі «Гринвіч» і одержали золоті, срібні та бронзові сертифікати (координатор Гончарова С.Г.).
   Вчителі та учні нашої школи взяли участь у тижні англійської мови ,який був запропонований за ініціативою GoGlobal у співпраці з Міністерством освіти і науки України та Британською Радою в Україні.  Тиждень  був присвячений завершенню року англійської мови в Україні. В рамках проведення Тижня вшановували генія світової літератури В. Шекспіра .Однією з головних активностей Тижня став  Shakespeare’s Day. Тематичні уроки англійської мови провели вчителі С. Г. Гончарова в 10-А класі, І. А. Онопа в 9-Б класі та Н. М. Макогін в 10-Б класі.
     В червні у школі працював літній англомовний табір. .Метою діяльності  табору було удосконалення навиків спілкування англійською мовою,розвиток соціокультурних компетенцій, виховання в учнів здорового способу життя,вміння працювати в колективі.  Учні 6 класів мали змогу не тільки відпочити,а й застосувати на практиці ті знання з англійської мови,які вони одержали на уроках.

середа, 30 серпня 2017 р.

  ПЛАН  РОБОТИ  ШКІЛЬНОГО МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ  ВЧИТЕЛІВ  ІНОЗЕМНИХ   МОВ                     НА 2017-2018 Н. Р.

                                                   Засідання перше
1.     1.Особливості викладання іноземних мов у 2017-2018 навчальному році. Опрацювання методичних рекомендацій. Оновлені програмі викладання англійської мови. 
2.     2.Опрацювання пояснювальної записки до сучасної програми викладання іноземної мови в школі.
3.     3.Обговорення і затвердження плану роботи методоб’єднання.
4.     4.Вимоги до ведення шкільної документації.
5.       5.Різне.
Дата проведення: серпень2017                                                                                                                                                           
                                                   Засідання друге
1.     1.Урок іноземної мови в системі організації навчального процесу (планування, вимоги до уроку з урахуванням сучасних вимог).            2.Шляхи підвищення якості підготовки випускників до складання ЗНО з іноземної мови.                                                                                  
22  3.Використання електронних освітніх ресурсів при навчанні іноземної мови.
 4.Впровадження мультимедійних технологій на уроках іноземної мови.
 5.Формування комунікативних компетенцій через використання інтерактивних технологій на уроках іноземної мови.
 6. Підсумки проведення І етапу предметної олімпіади з англійської та німецької мов та підготовка учнів до участі у ІІ етапі .
 7.Різне. ·         
          Дата проведення: листопад2017
  
                                                     Засідання третє
 1. Огляд нормативних та директивних документів, новинок педагогічної літератури.
 2.Використання англійської мови як інструменту у діалозі культур.
1.   3. Використання автентичних матеріалів як невід’ємна складова частина успішного оволодіння іноземною мовою.
4.     4.Розвиток творчих здібностей учнів на уроках іноземної мови.
  5. Розвиток пізнавальної активності учнів на уроках іноземної мови.
  6.Різне.
Дата проведення: лютий2018
   
                                                     Засідання четверте
1.     1. Використання проектної методики при формуванні предметної та соціокультурної компетентності учнів.
2.     2.Вмотивованість вивчення іноземної мови та її роль в організації ефективного навчання.
  3. Про стан підготовки учнів 11-х класів до ЗНО.
5.     4.Звіт про виконання плану роботи методобєднання та завдання на наступний навчальний рік.
6.     5.Різне.
                   Дата проведення: травень2018  

неділя, 27 серпня 2017 р.

ДО УВАГИ ВЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ !
СЕКЦІЙНІ ЗАНЯТТЯ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ ВІДБУДУТЬСЯ 29 СЕРПНЯ 2017 В ПРИМІЩЕННІ МЕТОДИЧНОГО КАБІНЕТУ ЗОШ №1

четвер, 10 серпня 2017 р.

Для випускників готують три нововведення. Стало відомо, як проходитиме ЗНО 2018 року



2018 року ЗНО доведеться здавати випускникам профтехучилищ і коледжів. Зміни також торкнуться для вступників до магістратури. Про це сьогодні під час прес-конференції заявив директор Українського центру оцінювання якості освіти (УЦОЯО) Вадим Карандій.
ЗНО з української мови з 2018 року складатимуть усі випускники профтехучилищ і коледжів. За словами Карандія, це дасть можливість оцінити рівень підготовки в школах, профтехучилищах і коледжах пише prosvit.net.ua.
Найбільша зміна буде в тестах з іноземних мов. Вони будуть побудовані для перевірки досягнення випускниками рівнів В1 і В2. На перший рівень перевірять школярів неспеціалізованих шкіл. На рівень В2 – учнів шкіл, де іноземну мову вивчають поглиблено. Також з’явитися перевірка на сприйняття мови на слух – аудіювання. Крім того, англійську у вигляді зовнішнього незалежного оцінювання доведеться здавати всім вступникам до магістратури.
«Найбільша зміна в тесті з іноземних мов. Планується, що з’явитися елемент оцінювання сприйняття мови на слух. Буде окремий блок аудіювання. Крім того, в процесі проходження державної підсумкової атестації буде використаний дворівневий тест за рівнями В1 і В2», – поділився Карандій.
В УЦОЯО з 2018 року планують ввести можливість проходити ЗНО для випускників з проблемами зору. Для цього адаптують тести з української мови, математики та історії України.
«Ця категорія не велика, але для збереження справедливості ці люди потребують такого підходу», – прокоментував Вадим Карандій.

середа, 9 серпня 2017 р.

Оновлена програма 2017 року з іноземної                                     мови

59 класи
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів 
Пояснювальна записка
Мета базової загальної середньої освіти
Метою базової загальної середньої освіти є розвиток і соціалізація особистості учнів, формування у них національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення і поведінки, творчих здібностей, дослідницьких і життєзабезпечувальних навичок, здатності до саморозвитку й самонавчання в умовах глобальних змін і викликів.
Випускник основної школи – це патріот України, який знає її історію; носій української культури, який поважає культуру інших народів; компетентний мовець, що вільно спілкується державною мовою, володіє також рідною (у разі відмінності) й однією чи кількома іноземними мовами; має бажання і здатність до самоосвіти; виявляє активність і відповідальність у громадському й особистому житті; здатний до підприємливості й ініціативності; має уявлення про світобудову; бережно ставиться до природи; безпечно й доцільно використовує досягнення науки і техніки; дотримується здорового способу життя.
Завдання іноземних мов у реалізації мети базової загальної середньої освіти
Зміст навчання забезпечується єдністю предметного, процесуального та емоційно-ціннісного компонентів і створюється на засадах оволодіння іноземною мовою у контексті міжкультурної парадигми, що передбачає навчання мови народу,який нею спілкується, та ознайомлення з його культурою. Такий підхід зумовлює формування готовності до міжкультурної комунікації у межах типових сфер, тем і ситуацій спілкування, визначених навчальною програмою. Після закінчення 9-го класу учні загальноосвітнього навчального закладу, які вивчають першу іноземну мову, досягають рівня А2+, учні спеціалізованої школи з поглибленим вивченням іноземної мови – рівня В1, а ті, хто оволодіває другою іноземною мовою, – рівня А2. Ці рівні характеризують результати навчальних досягнень у кожному виді мовленнєвої діяльності та узгоджуються із Загальноєвропейськими Рекомендаціями з мовної освіти.
Завдання полягає у формуванні вмінь:
• здійснювати спілкування в межах сфер, тем і ситуацій, визначених чинною навчальною програмою;
• розуміти на слух зміст автентичних текстів;
• читати і розуміти автентичні тексти різних жанрів і видів із різним рівнем розуміння змісту;
• здійснювати спілкування у письмовій формі відповідно до поставлених завдань;
• адекватно використовувати досвід, набутий у вивченні рідної мови та інших навчальних предметів, розглядаючи його як засіб усвідомленого оволодіння іноземною мовою;
• використовувати у разі потреби невербальні засоби спілкування за умови дефіциту наявних мовних засобів;
• критично оцінювати інформацію та використовувати її для різних потреб;
• висловлювати свої думки, почуття та ставлення;
• ефективно взаємодіяти з іншими усно, письмово та за допомогою засобів електронного спілкування;
• обирати й застосовувати доцільні комунікативні стратегії відповідно до різних потреб;
• ефективно користуватися навчальними стратегіями для самостійного вивчення іноземних мов.
Функції іноземних мов у реалізації мети базової загальної середньої освіти
У процесі навчання іншомовного спілкування комплексно реалізуються освітня, виховна і розвивальна функції.
Освітня функція спрямована на:
• усвідомлення учнями значення іноземної мови для життя у мультилінгвальному та полікультурному світовому просторі;
• оволодіння знаннями про культуру, історію, реалії та традиції країни виучуваної мови;
• залучення учнів до діалогу культур (рідної та іншомовної);
• розуміння власних індивідуальних особливостей як психофізіологічних засад для оволодіння іноземною мовою;
• усвідомлення значень мовних явищ, іншої системи понять, за допомогою якої сприймається дійсність;
• формування вміння використовувати в разі потреби різноманітні стратегії для задоволення власних іншомовних комунікативних намірів (працювати з підручником, словником, довідковою літературою, мультимедійними засобами тощо).
Виховна функція сприяє:
• формуванню в учнів позитивного ставлення до іноземної мови як засобу спілкування, поваги до народу, носія цієї мови, толерантного ставлення до його культури, звичаїв і способу життя;
• розвитку культури спілкування, прийнятої в сучасному цивілізованому суспільстві;
• емоційно-ціннісному ставленню до всього, що нас оточує;
• розумінню важливості оволодіння іноземною мовою і потреби користуватися нею як засобом спілкування.
Розвивальна функція сприяє розвитку в учнів:
• мовних, інтелектуальних і пізнавальних здібностей;
• готовності брати участь в іншомовному спілкуванні;
• потребу подальшого самовдосконалення у сфері використання іноземної мови;
• здатності переносити знання й уміння у нову ситуацію шляхом виконання проблемно-пошукової діяльності.

Ключові зміни оновлених програм 5-9               класів з іноземної мови

1. Удосконалено застосування компетентнісного підходу до навчання іноземної мови в контексті положень «Нової української школи» згідно з Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти.
2. Створено проект пояснювальної записки до програми – визначено ієрархію цілей навчання, завдання навчального предмета узгоджено із галузевою та освітньою метою, а також із Загальноєвропейськими Рекомендаціями з мовної освіти: викладання, вивчення, оцінювання.
3. Узгоджено термінологічний апарат, зокрема, назви комунікативних умінь, із Загальноєвропейськими Рекомендаціями з мовної освіти.
4. Виокремлено в навчальних програмах чотири інтегровані змістові лінії, а саме: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність», які спрямовані на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння з різних предметів у реальних життєвих ситуаціях.
5. Додано новий розділ до змістової частини програми «Інтегровані змістові лінії та орієнтовні способи їх реалізації», в якому для кожного класу за тематикою ситуативного спілкування сформульовані відповідні комунікативні вміння.
6. Визначено очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів відповідно до рівнів і дескрипторів комунікативних умінь Загальноєвропейських Рекомендацій з мовної освіти (комунікативна компетентність).
7. Окреслено лексичний, граматичний і фонологічній діапазон учня/учениці на кінець 9-го класу (лінгвістична компетенція).
8. Уточнено орієнтовний розподіл змісту по класах стосовно сфер спілкування, тематики ситуативного спілкування, мовленнєвих функцій та мовного інвентаря.
9. Внесено до складу граматичного мінімуму (англійська мова) у 5-му класі спеціалізованої школи з поглибленим вивченням іноземної мови вивчення часових форм Present та Past Continuous, які були вилучені з програм для початкової школи у процесі їх оновлення.
10.Перенесено зміст рубрик «Соціокультурна компетенція», «Загальнонавчальна компетенція» в опис компетентнісного потенціалу предмета «Іноземні мови» до відповідної компетентності з метою уникнення дублювань.
11.Введено орієнтовні параметри оцінювання в узгодженні з програмами початкової школи, конкретизовано кількісні показники з усного сприймання.
12.Змінено змістове наповнення теми «Засоби масової інформації» у 9 класі з метою її оптимізації і відповідно до інтересів сучасних учнів.
13.Виправлено друкарські та стилістичні неточності.

четвер, 22 червня 2017 р.

СТАРТ УКРАЇНСЬКО-НІМЕЦЬКОГО РОКУ МОВ НА ЧЕРКАЩИНІ

2017-2018 навчальний рік оголошено роком німецької мови в Україні і української мови в Німеччині, метою якого є поглиблення існуючої співпраці між установами освіти і культури обох країн та започаткування нових довготривалих партнерських стосунків і проектів.
Хоча офіційне відкриття Українсько-німецького року мов заплановано на вересень 2017 року, перші проекти вже тривають. Одним з перших заходів у галузі підвищення кваліфікації вчителів німецької мови є проведення методико-дидактичних семінарів для вчителів німецької мови Goethe-Institut в Україні за підтримки Міністерства освіти і науки України.
З 12 до 16 червня на базі КНЗ « Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» було проведено методико-дидактичний семінар для вчителів Черкаської області. Референт семінару – Карнаухова Надія Костянтинівна, мультиплікатор Goethe-Institut, вчитель Першої міської гімназії Черкаської міської ради.
На семінар було запрошено 20 вчителів з різних регіонів області. Протягом п’яти днів учасники семінару розглянули питання викладання німецької мови з використанням цифрових мультимедійних засобів, використання мобільних засобів учнів у проектній роботі, інноваційних підходів до викладання країнознавства на уроках німецької мови, підготовки учнів до іспитів на рівнях А1 – В1.
Кожен учасник семінару отримав пакет матеріалів для використання на уроці німецької мови та сертифікат підтвердження участі в заході, підписаний спільно Міністерством освіти і науки України та Goethe-Institut в Україні

понеділок, 20 лютого 2017 р.

З перемогою в обласному етапі конкурсу захисту наукових робіт МАН  вітаємо ученицю 11- А класу Чапенко Анастасію та її наукових керівників Гончарову С. Г. та Онопу І. А.